Kiedy i jak się ważyć?

Kiedy i jak się ważyć?

Prawidłowe ważenie jest szczególnie ważne gdy chcemy kontrolować postępy, jakie poczynamy stosując się do wybranej diety. Obecnie na rynku dostępnych jest wiele modeli wag łazienkowych, które oprócz zważonych kilogramów pokazują zawartość wody, mięśni czy kości w organizmie. Dobra waga nie musi być droga, ceny zaczynają się już od 50 zł a inwestycja jest warta swojej ceny.

Zasady prawidłowego ważenia

Podczas ważenia powinniśmy stosować się do kilku podstawowych zasad by móc otrzymywać jak najbardziej miarodajne wyniki, oto kilka wskazówek:

  • Wagę należy stawiać zawsze na równym i twardym podłożu (waga leżąca na dywanie czy nawet na panelach podłogowych może pokazywać inne wyniki niż waga ustawiona na kaflach)
  • Ważyć należy się zaraz po przebudzeniu, najlepiej po odwiedzeniu toalety (nasza poranna waga często różni się od tej wieczornej, ma to między innym związek z intensywną pracą układu przemiany materii w nocy)
  • Ważyć powinno się nago, bez ubrań czy obuwia

Sprawdź wagę

Warto również upewnić się czy waga z której korzystamy za każdym razem waży tak samo. Łatwo to sprawdzić ważąc np. kilka razy wiadro z wodą. Jeżeli waga działa prawidłowo, powinna wskazywać ten sam wynik ważenia.
Częstotliwość ważenia powinna w dużej mierze zależeć od nas. Nie jest błędem ważyć się codziennie, jednak niektóre osoby mogą odczuć zniechęcenie, gdy licznik wagi praktycznie stoi w miejscu.

Pamiętajmy, że szybkie zrzucenie kilogramów nigdy nie jest zdrowe i właściwe! Zgubione w drastyczny i ekstremalnie szybki sposób zbędne kilogramy przeważnie wracają bardzo szybko, zaburzając przy tym naturalną gospodarkę organizmu. Jedynie długotrwała zmiana nawyków żywieniowych w połączeniu z prawidłowym trybem życia wróży trwałe efekty widoczne również na naszej wadze!

Next Owoce w dietach niskowęglowodanowych

0 Komentarzy

Brak Komentarzy!

Bądź pierwszy i dodaj komentarz!

Dodaj odpowiedź